Güftesinin Mustafa Nâfiz Irmak'a, nihâvend makamındaki bestesinin ise Artaki Candan'a ait olduğu bir eser. İlk defa Sadi Hoşses'in enfes yorumu ile dinlemiştim. Dinlediğim kayıtta Sadi Bey'in sesine eşlik eden piyanistin ise Menşure Tunay olduğunu öğrenmiştim. Sadi Hoşses ve Menşure Tunay, Klasik Türk Müziğine emek vermiş iki değerli sanatçımızdır. Şarkıyı pek çok icracıdan dinledim. Bekir Ünlüataer, Münip Utandı, Müzeyyen Senar, Zeki Müren, Çiğdem Yarkın, Sadi Hoşses ve Münir Nurettin Selçuk dinlediğim sanatçılar arasındaydı. Beni en çok etkileyen ise Münir Nurettin Selçuk olmuştu. Ancak önceleri dinlediğim şarkı kaydını internette şuanda bulamıyorum.
Okşasam saçlarını bu gece ta fecre kadarKoklasam saçlarını bu gece ta fecre kadarAcı duysam gözünün rengine dalsam da seninAcı duysam gözünün rengine dalsam da seninKanatır ruhumu mazide kalan hatıralarKanatır ruhumu mazide kalan hatıralarDoyamam ömrüme ben kalbini çalsam da seninDoyamam ömrüme ben kalbini çalsam da senin
Şarkının bestekarı olan Artaki Candan ise1895 yılında Selanik'ten dünyaya gelmiş Ermeni asıllı sanatçımızdır. Bestekarın biyografisinde de ifade edildiği üzere ailesi tarafından İstanbul'a tıp tahsili için gönderilen Candan, burada musikiye olan yoğun ilgisinden dolayı tıp tahsilini tamamlayamamıştır. Dönemin ünlü bestekarlarından musiki dersleri alan Candan, kendisinden sonra gelen ve tıp alanında profesör unvanına sahip -bir başka ünlü bestekarımız- Alaaddin Yavaşça'ya dersler vermiştir. En ünlü bestesi olan Koklasam Saçlarını Bu Gece Ta Fecre Kadar başlıklı şarkı nihavend makamının müstesna örnekleri arasında gösterilir. İcrasındaki zorluk ile makama ait diğer şarkılardan ayrılmaktadır.
0 Yorum:
Yorum Gönder
Bloguma ziyaretiniz için teşekkür ederim. Bu içeriği beğendiyseniz paylaşabilir, yorum yaparak katkıda bulunabilirsiniz. Yeniden görüşmek ümidiyle...