Güftesi Ayten Baykal'a ait olan hüseynî makamdaki şarkının bestekârı ise Erdoğan Berker... Şarkı formundaki eser aksak usûl ile icra edilmekte. Türk Sanat Müziği icracılardan pek çok sanatçının repertuvarında yer verdiği eseri Emel Sayın'ın sesinden dinlemeyi tercih ediyorum. Emel Sayın'ın sesine en çok yakıştırdığım makamlardan birisi hüseynî makamıdır. Şarkı formunda ve aksak usûl ile bestelenen şu iki şarkıyı hep onun sesiyle hatırlarım: Sana Öyle Hasretim Ki ve Yağdır Mevlam Su. Sözünü ettiğim ikinci eserin güftesi ise Erol Martal'a ait. Bestekârı ise Mahmut Oğul. Hüseynî makamında eseri icra eden sanatçı genellikle eserin güçlü perdesi civarından eseri okumaya başlamaktadır.
Erdoğan Berker'den söz etmek istiyorum. 1932 yılında Ankara'da dünyaya gelen sanatçı ilk ve orta öğrenimini Ankara'da tamamladıktan sonra 1950 yılında İstanbul Teknik Üniversitesi'nden İnşaat Mühendisi olarak mezun olmuş. Bestekarın musiki ile tanışması ailesi vesilesi olmuş. Babasının bir udî olması ve bazı meşk akşamlarında annesinin güzel sesiyle uda eşlik etmesi, Berker'in musikiye ilgisini artırmış. Berker sanat yaşamının en aktif yıllarını 1980'li yıllarda yaşamıştır.
Bana cansın, gönlüme yâr
Nasıl tatlı özlemin var
Dolaştırsan diyâr diyâr
Bir gün demem aman diyeGözüm sende, gönlüm sende
Ben yok oldum artık bende
Çağırsan da, gel desen de
İnan gelmem fermân diye
Eseri yorumlayanlar arasında Türk Sanat Müziği icracısı Faruk Tınaz da var. Eserin diğer bir ismi olan "Yunus Gibi", Tınaz'ın ilk albümüne adını vermiştir. Faruk Tınaz'ı yurt çapında tanıtan ve şöhrete ulaştıran bu eser ile aynı isimli bir de film çekmiştir. "Sana Öyle Hasretim Ki" filmiyle sinema izleyici ile buluşmuş.
0 Yorum:
Yorum Gönder
Bloguma ziyaretiniz için teşekkür ederim. Bu içeriği beğendiyseniz paylaşabilir, yorum yaparak katkıda bulunabilirsiniz. Yeniden görüşmek ümidiyle...